torsdag 9 januari 2014

Australien-Singapore

De sista dagarna i Australien var fyllda av stress, oro, ångest och tårar, men även rätt mycket skratt.
Jag träffade min bästa vän Ashleigh för sista gången och det är så otroligt svårt att säga hejdå till någon man kommit så nära och man vet att man inte kommer träffa igen på minst ett år. 
Så vi bestämde oss för att det inte var ett Hejdå, utan det var ett Vi ses igen.
Vi kramades och satt och skrev ner namnförslag på YouTube, eftersom hon ville starta en kanal. Vi pratade om allt och inget, om det vi gjort, minnen och livet, ungefär.
Jag kommer sakna dig, Ash.


Jag klarade mig igenom den åtta timmar långa flygresan även fast jag knappt kunde sitta still, och det tog lång tid att till slut hitta en position som var skön och jag kunde vila i.
De hade ett rätt stort urval av filmer och serier och musik så jag använde nästan inte Spotify alls. Jag såg bland annat en film som heter "We're the Millers" med bland annat Jennifer Aniston och Emma Roberts. Det är en Hollywood-komedi tror jag och den var väl rätt rolig.
Jag såg även Dumma Mej 1 & 2 för jag älskar minioner och alla sådana animerade filmer. Jag mår bra av att se sådana filmer. 
Nej usch vad tråkigt jag skriver, vem vill egentligen läsa vilka filmer jag såg på planet?

Bild från Augusti, då jag flög till Australien.

Nu är vi i alla fall i Singapore. Vi stannar här i 3 dagar och bor på ett väldigt fancy hotell med allt för mycket mat i frukostbuffén, pool och cirka 11 våningar. Det är läskigt. Vi bor på 6 våningen och fönstret går att öppna hur lätt som helst. 

Igår kväll mådde jag dåligt. Jag ville spy, jag grät och skakade och jag ville inte någonting längre.
Och en massa tankar letade sig in i mitt huvud.
Dör jag om jag hoppar?
Tänk om jag hoppar på någon?
Förstör det hotellets image om en tonåring hoppar från fönstret på 6 våningen?
Jag blev så rädd för mina impulser. 
Gick in på toan och tog en blöt handduk och duttade i ansiktet för att lugna ner mig. 
Bytte plåster på skärsår, som blev djupare än tänkt och gick och la mig.
Jag ångrar att jag gjorde det. Jag var 2 veckor skadefri och självklart sabbade jag det.

Nu ska jag åka på båttur, tror jag. Ska ta en massa bilder och koncentrera mig på annat än mig själv och mina tankar.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar